niedziela, 15 maja 2011

inne spojrzenie na pozycjonowanie

W niemal każdym przedsiębiorstwie, nawet w niewielkich firmach zatrudnia się specjalistów od promocji, czy budowania odpowiedniego wizerunku. Coraz częściej w tego typu działaniach prócz tradycyjnych mediów: radia i telewizji wykorzystuje się również Internet.


Na tym polu działa już wiele wyspecjalizowanych firm i agencji doskonale poruszających się w obrębie zagadnień takich jak marketing szeptany, wirusowy. Ich zadanem jest zbudowanie porządanego wizerunku marki czy produktu w sposób nieformalny, przypominający naturalne wypowiedzi i zachowania użytkowników Internetu. Nie zapominają one również o potencjale tkwiącym w social mediach, odgrywających już niemałe znaczenie serwisach społecznościowych. Spośród różnorodnych wykorzystywanych form promocji on-line coraz większą popularnością cieszy się jednak pozycjonowanie. Fakt ten nie powinien nikogo dziwić ani zaskakiwać, biorąc pod uwagę rosnącą liczbę użytkowników poszukujących informacji przy pomocy wyszukiwarek internetowych. Pozycjonowanie to nic innego jak dążenie do zajęcia jak najwyższych pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania, pojawiających się w odpowiedziach wyszukiwarki na wpisywane słowa kluczowe.

Prace związane z pozycjonowaniem obejmują działania zarówno w obrębie samej witryny jak i poza nią. Do najważniejszych czynnikow mających wpływ na zajmowane pozycje w wyszukiwarce zalicza się oczywiście sam sposób konstrukcji witryny, rozmieszczenie na niej słówn kluczowych, wyróżnionych np. za pomocą nagłówków, pogrubionych tekstów, czy zawartych w metatagach niewidocznych dla przeciętnego użytkownika. Istone znaczenie mają również działania podejmowane poza stroną, a przede wszystkim ilość i jakość odnośników prowadzących do witryny, ktore również zotały opisane w odpowiedni sposób.

Pozycjonowanie to coraz popularnejsza usługa, która z pewnością wkrótce będzie należeć do standardowego programu promocji każdej firmy, czy wprowadzanego nowego produktu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz